آتشدان گازی یا هیزمی؟ + ۱۱ نکته فضاسازی

نصب یک فایر پیت یا آتشدان در فضای باز باغ بسیار جذاب خواهد بود و این فضای اختصاصی اغلب به مکانی برای جمع شدن افراد خانواده تبدیل خواهد شد. اگر شما قصد دارید یک آتشدان به فضای باز خود اضافه کنید این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا ابتدا نوع مناسب فایر پیت را برای فضای خود را انتخاب کنید سپس محل قرارگیری آن را به خوبی طراحی و چیدمان کنید.

آتشدان گازی بهتر است یا هیزمی؟

اغلب مردم فایر پیت گازی را ترجیح می‌دهند، چرا که خبری از دود و خاکستر نیست، دردسرهای مربوط به تهیه چوب را ندارد و نظافت آن نسبت به نوع هیزمی، راحت‌تر است. همچنین آتشدان‌های گازی از امنیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

آتشدان گازی بهتر است یا هیزمی

اما عده‌ای نیز نوع فایر پیت هیزمی را می‌پسندند، چرا که این آتشدان‌های سنتی بسیار خاطره انگیز و جذاب هستند. بو و صدای چوب در حال سوختن بسیار آرامش بخش است. به هرحال باید قبول کرد که آتشدان‌های هیزمی ما را به یاد آتش‌های واقعی در طبیعت می‌اندازند و به ما احساس لذت و آرامش می‌دهند. اما در آتشدان گازی خبری از صدای جرقه آتش و بوی دل انگیز چوب در حال سوختن نیست.

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که هر دو مدل فایر پیت گازی و هیزمی را می‌پسندید و ترجیح می‌دهید از مزایای هر دو فایر پیت بهره‌مند شوید، باید بگوییم این امکان وجود دارد چرا که برخی آتشدان‌های امکان استفاده همزمان از گاز و هیزم را دارند.

چگونه فضای اطراف آتشدان را دنج و زیبا کنیم؟

شکل ظاهری فایر پیت به خودی خود باعث گرد هم آمدن عزیزانتان خواهد شد. گرمای آتش محفل شما را گرم کرده و یا یک محیط دنج و آرام برای استراحتتان فراهم می‌کند. اما اگر می‌خواهید فضای اطراف آتشدان خاص و شیک به نظر برسد این نکات را در چیدمان فضا رعایت کنید.

۱- اگر قصد دارید یک طراحی مدرن و شیک داشته باشید، تقارن را فراموش کنید.

۲- بهتر است گوشه‌ای از حیاط را به نصب آتشدان اختصاص دهید و از قرار دادن آن در مرکز فضای باز خودداری کنید.

۳- اگر خانه ییلاقی شما در منطقه‌ای بادخیز واقع شده است، بهتر است فایر پیت را در مکانی نصب کنید که دود حاصل از سوختن هیزم با جریان هوا دور شود. این موضوع در آتشدان‌های هیزمی بسیار حائز اهمیت است.

۴- یکی از نکات ایمنی که بهتر است برای دوری از خطرات احتمالی، هنگام نصب آتشدان رعایت شود، نصب فایر پیت در فضایی دور از ساختمان است.

فضای اطراف آتشدان را دنج و زیبا کنیم

۵- برای زیباتر کردن اطراف آتشدان، می‌توانید از گیاهان طبیعی، گلدان‌های بزرگ و یا یک آبنما استفاده کنید. استفاده از گلدان‌هایی با درختچه طبیعی ایده بسیار جذابیست که فضای منحصر به فردی را برای شما ایجاد می‌کند.

۶- دقت کنید در اطراف فایر پیت، برای همه افراد خانواده یا دوستان خود فضای کافی داشته باشید. چرا که همه افراد مشتاقند در اطراف آتش جمع شوند و از گرما و صدای آن لذت ببرند. برای این کار می‌توانید از صندلی یا مبل‌های راحتی استفاده کنید.

۷- سعی کنید از مبلمان باغی کم جا استفاده کنید و آنها را بصورت زیبا و مدور در اطراف آتشدان بچینید.

۸- اگر قصد دارید شام را در فضای بیرونی باغ یا ویلای خود صرف کنید، حتما یک میز غذاخوری متناسب با تعداد اعضای خانواده و دوستان در فضای باز قرار دهید.

۹- برای زیباتر شدن محیط بهتر است صندلی‌های دور فایر پیت و میز شام را شبیه به هم یا از یک سبک و مدل انتخاب کنید.

به همین سادگی با رعایت چند نکته ساده فضای باز شما، زیبا و شیک به نظر می‌رسد.

۱۰- اگر می‌خواهید فضای باز منزلتان دنج‌تر و شیک‌تر باشد، می‌توانید از کوسن‌های فانتزی برای مبلمان استفاده کنید. قراردادن سایر تزئیناتی چون شمع، ریسه‌های نور و … به خاص‌تر شدن فضای شما کمک خواهد کرد.

۱۱- سعی کنید نور اطراف فایر پیت را متعادل در نظر بگیرید. تا نه آنچنان پر نور شود که تقارنی با فضای تاریک شب نداشته باشد و نه کم نور و تاریک. با رعایت این نکته زیبایی شعله آتشدان نیز به چشم خواهد آمد و فضای باز شما دل‌چسب‌تر خواهد شد.

تک پارتیشن

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

7 مزیت و ویژگی هاموک یا ننو

1- هاموک یا ننو باعث کاهش استرس می‌شود. هاموک به علت حالت معلق بودن و …